Az idegen nyelvi mérés országosan 2019. május 22-én zajlott.
A mérésben a 6. és a 8. évfolyam tanulói vettek részt.
A mérések követelményei és eredményei
A mérés alapvető célja, hogy visszajelzést adjon arról, milyen mértékben felel meg a tanulók nyelvtudása a Nemzeti alaptanterv (NAT) által az adott évfolyamra célként kitűzött nyelvtudási szintnek.
Ennek megfelelően:
– a 6. évfolyamos tanulóknak a Közös európai referenciakeret (KER) szerinti A1;
– a 8. évfolyamosoknak a KER szerinti A2 szinten kell Hallott szöveg értése és Olvasott szöveg értése feladatokat megoldaniuk.
Mindkét évfolyamon a 60%-os eredmény jelenti az adott nyelvi szint teljesítését.
Idegen nyelvi mérés 2018/2019 eredményei iskolánkban
6. évfolyam
Iskolánk 6. évfolyamán 55 diák vett részt a nyelvi mérésen. Közülük 52 tanuló éri el a 60%-os küszöbszintet, azaz a tanulók 95%-a szerzett megfelelt minősítést, és éri el a KER szerinti A1 szintet
Összehasonlításképpen az elmúlt években megfelelt minősítést szerzett tanulók országos átlagai: 83% (2015-ben), 71% (2016-ban), illetve 78% (2017-ben). A 2018-as eredmények még nem ismertek.
Idegen nyelvi mérés 2019, hatodik évfolyam eredménye a Ritsmann Pál Német Nemzetiségi Általános Iskolában:
A hatodik osztályosok átlagpontszámai iskolánkban:
Olvasott szöveg értése: 11,2 pont (a maximum 15-ből)
Hallott szöveg értése: 14,2 pont (a maximum 15-ből)
Összpontszám: 25,4 pont (a maximum 30-ból)
Átlagosan tehát 84,6%-os lett a hatodikosok teljesítménye. (A leggyengébb 53,3% (2 fő), a legjobb 100% (4 fő).
A pontszámok alakulása a maximálisan elérhető 30 pontból:
8. évfolyam
8. évfolyamon 26 diák írta meg a hallott és olvasott szöveg értését mérő feladatsort. Közülük 23 fő éri el a 60%-os küszöbszintet, azaz a tanulók 88%-a szerzett megfelelt minősítést, és éri el a KER szerinti A2 szintet.
Összehasonlításképpen az elmúlt években megfelelt minősítést szerzett tanulók országos átlagai: 70% (2015-ben), 54% (2016-ban), illetve 68% (2017-ben). A 2018-as eredmények még nem ismertek.
Idegen nyelvi mérés 2019, nyolcadik évfolyam eredménye a Ritsmann Pál Német Nemzetiségi Általános Iskolában:
A nyolcadik osztályosok átlagpontszámai iskolánkban:
Olvasott szöveg értése: 16,6 pont (a maximum 20-ből)
Hallott szöveg értése: 18,2 pont (a maximum 20-ből)
Összpontszám: 34,84 pont (a maximum 40-ből)
Átlagosan tehát 87%-os lett a nyolcadikosok teljesítménye. (A leggyengébb 55% (1 fő), a legjobb 100% (4 fő).
A pontszámok alakulása a maximálisan elérhető 40 pontból: